Djosos Krost - SPOT 11, Officer
Der var caribisk forkælelse til den indre subwoofer, da Djosos Krost indhyllede Officeren i deres hypnotiske dub

Nanna Balslev, Gaffa

Det er gået op for de fleste, at den danske reggaescene er i sin absolutte guldalder, og skoleelever i alle aldre kan efterhånden skråle med på: Pigerne på gulvet de elsker vores krop/ de synes den er flot den er tiptop med Bikstok Røgsystem. En af dansk reggaes bedst bevarede hemmeligheder er duoen Djosos Krost, der består af Pharfar fra Bikstok og DJ Filip, der bl.a. var med i hedengangne Ludox. Djosos Krost har tidligere produceret for navne som Sund Fornuft og B & B International, og i foråret udsendte de debutalbummet No Sign Of Bad, der har fået de fine superlativer frem hos både danske og internationale anmeldere.

Det var dog kun Pharfar (i dagens anledning omdøbt til Rastafar), der var med på scenen bag trommerne, bakket op af habile musikere som Daniel Muschinsky på keyboard, Adrian Wilding på lydeffekter og reggaesangerne Jah Bobby og Tuco på vokal. Musikalsk bevæger Djosos Krost sig i grænselandet mellem tung dub, spacet reggae, jungle og eletronica. Det yderst velspillende band fik hurtigt indhyllet Officeren i deres hypnotiske beatsuppe, mens den søde røg langsomt sænkede sig i teltet. Kærligheden til musikken strømmede ud af alle musikere, og Jah Bobbys messende spoken word-toasting og Tucos sprøde vokal afrundede de organiske lydlandskaber perfekt. Undertegnede savnede dog den smukke Cover Me med Little Tasha på gæstevokal.

Djosos Krost er først og fremmest en stemning, og ligesom en kvalitetsjoint spredte bandets chillede dub sig helt ud i benene og efterlod salen med brede smil.

Djosos Krost