The Bleeder Group - SPOT 11, Ridehuset

Peter Meldgaard, MyMusic.dk

Ridehuset var tæt på at kollapse, efter at den i dagens anledning 11 mand store The Bleeder Group havde udfordret ”lydmurens” fysiske rammer.

Multikunstneren Peter Peter (tidligere Sort Sol bl.a.) var opsat på at blæse publikum omkuld med et massivt lydbillede, som med trykbølger var i stand til at pulverisere selv det mest standhaftige immunforsvar. Med 4 guitarister, hvoraf tidligere Düreforsög medlemmer efterhånden er blevet en fast del af besætningen, 2 trommeslagere (den ene på trommeboks), 2 keyboardspillere, 1 bassist og tre sangere (forsangeren fra Kloak hjalp med), var der godt proppet på scenen. Derfor var det overraskende, hvor god lyden egentlig var, selv om der ind imellem også gik lidt konkurrence i, hvem der kunne sætte sit største fingeraftryk på den herligt beskidte lydside.

Det kraftige guitarovertag og fornemmelsen af en lettere punket tilgang til den tekniske kvalitet svingede taktstokken fra start til slut, selv om diverse keyboardlyde da også fik sneget sig ind undervejs. Det var også overraskende, at de numre der fungerede bedst var dem, hvor alle tre vokalister var repræsenteret på samme tid. Det enorme instrumentale infernolydbillede var nemlig af og til for massivt til, at én enkelt vokal kunne trænge igennem. Selv Peter Peters stenknusende stemmeleje måtte overgive sig ubetinget, når støjrocken var tungest. Måske er det også årsagen til de mange lange passager uden verbalt modspil.

The Bleeder Group appellerer primært til et snævert publikum med hang til at blive overvældet af musikkens primitive og uforfinede urkræfter frem for iørefaldende omkvæd og intetsigende kompositioner. Der er dog stadig et stykke vej, før bandet for alvor får betontaget til at lette og blodet til at koge.

The Bleeder Group