|
|
|
”Hvordan får vi spillet vores musik i radioen?” spørger musikere og pladeselskaber sig selv. Men en ny rapport antyder, at det snarere skulle lyde: ”Hvorfor vil vi have spillet vores musik i radioen?”. Faktisk peger rapporten på, at spilles man for meget, bliver lytterne trætte af musikken og lader være med at købe den. Ud over de nedennævnte vil ledende repræsentanter for DR og de kommercielle radiostationer deltage i debatten.
Michael Ritto
Michael Ritto er formand for den danske afdeling af pladeselskabernes internationale brancheorganisation IFPI, der repræsenterer 95% af pladesalget i Danmark. Han grundlagde i 1978 det succesfulde, uafhængige selskab Medley Records sammen med Poul Bruun – da EMI overtog selskabet i 1994 fulgte Ritto med og blev direktør. Ritto og Benny Bach dannede i 2004 MBO, der både er medejere af pladeselskaber (Copenhagen Records, RecArt, CMC) og forlag.
Peter Jahn
Peter Jahn er virksomhedskonsulent i Jahn & Co A/S og underviser som ekstern lektor på Handelshøjskolen i København. Han er uddannet cand.merc. i Århus, og karrieren omfatter blandt andet: Produktchef på Tuborg, marketingsdirektør i Egmont og direktør på L'Oreal Danmark. Peter Jahn præsenterer rapporten fra analysevirksomheden Alsted Research om sammenhængen mellem spilletid i radioen og pladesalget.
Henrik Knaack
Henrik Knaack er direktør for SBS Radio A/S, som er selskabet bag de to kommercielle radiostationer The Voice og Radio 2. Den 42-årige Knaack har været i radiobranchen siden 1983 – han har blandt andet drevet Radio VLR i Taastrup i perioden 1988-1999. De seneste 5 år har Henrik Knaack været direktør for SBS Radio A/S.
Tobias Nielsen
Tobias Nielsen er programdirektør for SBS Radio A/S (The Voice & Radio 2). Han begyndte karrieren i radiobranchen for 12 år siden – pluk fra CV'et viser blandt andet udnævnelser til programchef på The Voice Fyn i 1997 og til programchef på The Voice København i 1999. 33-årige Tobias Nielsen har været programdirektør for SBS Radio A/S de seneste 3 år.
Jesper Bay (moderator)
Jesper Bay er marketingdirektør for IFPI Danmark og tidligere pladeselskabsdirektør, manager og konsulent i musikbranchen. Han startede i 1978, da han blev Linie 3's første manager og siden fulgte direktørstillinger i Genlyd, BMG og Mega Records. I 1997 etablerede han sammen med Simon Junker konsulent- og managementvirksomheden MusicMatters. Han er desuden fagkoordinator og underviser på Music Management uddannelsen i København. |
|
|
|
|